Jeg startede i 1996 med at lave spil til CD-rom. Derefter begyndte Shockwave at komme til nettet og senere Flash. Indtil 2009 lavede jeg, alle mulige, og ikke mindst umulige, spil & applikationer til nettet.
Med mobiltelefonens indtog (tak Steve!!!), blev Flash udfaset og jeg rykkede over på mobil platformen.
Siden 2016 har jeg koncentreret mig om 2 SaaS projekter som Head of Development, XpressU og Onmodo.

https://www.xpressu.dk/

I alle disse år har der være mange værktøjer forbi min computer.

Myintervals, Teamwork project, Basecamp, Trello, Paymo, Avaza, Freshdesk, Freshsales, Freshchat, SuperOffice, Insightly, Zendesk, AgileCRM, Apptivo, Asana, HelpCrunch, Pipedrive

Med de 2 Saas projekter hvor vi har Udvikling, Issues, Feature Requests, Support, Møder, Kunder & Road maps, er der mange ting at holde styr på.

Ofte viser det sig at start ups og iværksættere ikke kommer ud over rampen. Enten i starten fordi de ikke får solgt produktet. Eller lidt senere når de faktisk får solgt produktet, men ikke har styr på kunderne. Og igen endnu senere når de begynder at have ansatte. Hvis ikke der ligger en strategi og en kultur i firmaet, kan de nye medarbejdere ikke onboardes og der er ikke styr på aftaler og procedurer.

Jeg var meget fokuseret på at vi ikke skulle ende med at “gå ned med skibet” og brugte en masse tid på at kigge tidligere og nye værktøjer igennem. De første 2 år skiftede jeg software 5 gange. Hver gang, er alle data blevet migreret med over. Der har været fejlbeslutninger, og jeg har måtte sidde weekender for at manuelt opdatere forkert importeret data. Det været hårde lærerpenge. 
Mine partnere & kolleger har revet sig i håret, hver gang jeg ville skifte. 🙂
Men disse værktøjer SKAL være optimale. Ellers er de spild af tid og penge.

I dag bruger vi Asana til Udvikling, Feature Requests, Møder og Road map, HelpChrunch til Issues og Support, og Pipedrive til Kunder.